Erfaringer og oversikt over kundedisplay i forbindelse med smart strøm (AMS)

Varenr: 38309
Forside AMS

Kundedisplay i boliger er med på å motivere til redusert og mer effektiv bruk av energi. Men forbruksinformasjon i seg selv er ikke nok motivasjon. Det kreves en enkel presentasjonsmåte og hensiktsmessig gruppering av data.

Produktet ligger i handlekurven
Gå til handlekurv
Ordinær pris: 1 800,-
Medlemspris: 900,-
Antall

Rapporten presenterer ulike kundedisplay og kundeopplevelser basert på en kartlegging gjennomført høsten 2013.

Rapporten gir en god oversikt over flere forskjellige kundedisplay på markedet som bidrar til å synliggjøre energiforbruk i private hjem. Det har vært spesielt fokus på kundedisplayet eWave. I tillegg inneholder rapporten resultat fra forbrukerundersøkelse relatert til bruk av display.

Kunders forhold til eget energiforbruk og hvordan display påvirker kundeopplevelsen er nyttig innsikt for kraftselskaper. Resultatene i rapporten kan brukes av selskaper som vurderer display til sine kunder, samt har behov for å vite noe om hvordan kundene opplever display-bruk.

Rapporten er utarbeidet i forbindelse med BIP/IPN2-prosjektet «Miljøgevinst ved velfungerende AMS3 i full skala» (M-AMS). Prosjektet startet opp i 2009 og ble avsluttet høsten 2013.

Energi Norge var prosjektansvarlig overfor Forskningsrådet, mens SINTEF Energi var utførende forskningsinstitusjon.

Tilgjengelig i både trykket og digital versjon.

Kontaktperson(er)

Jørn Bugge

Av System user,
Jørn Bugge
Rådgiver
+47 90 72 80 11

Publikasjonsnr.

379-2014

ISBN nr

978-82-432-0707-3