Priser og kjøpsvilkår

Disse salgsbetingelsene gjelder mellom Energi Norge AS  ("Energi Norge" eller "vi") og bedrifter, bedrifters ansatte og privatpersoner som handler i vår nettbutikk.

Dersom du handler gjennom din bedrift, vil prisene avhenge av om din bedrift er medlem av Energi Norge eller ikke. Dersom din bedrift er medlem hos Energi Norge får du medlemspris, hvis ikke er det ikke-medlemsprisen som gjelder.  For privatpersoner er det alltid ikke-meldemsprisen som gjelder.

Alle priser i nettbutikken er eks. mva og frakt (hvis ikke annet er oppgitt). Dersom produktet kun er tilgjengelig i trykket utgave vil porto- og ekspedisjonskostnader komme i tillegg, i henhold til gjeldende portosatser og forsendelsesmåte. Det er tillegg for sending til utlandet. Vi tar forbehold for prisendringer og trykkfeil. 

Betaling av varen skjer via faktura. Dersom ditt selskap er registrert med EHF vil det sendes en efaktura. Dersom du handler som privatperson vil vi sende faktura til din oppgitte epostadresse eller pr post.   

Levering papirprodukt

Dersom varen bestilles i trykket utgave sendes den med leveringstjenesten Bring. Ordre behandles fortløpende og vil normalt sendes ut i løpet av få virkedager. Normalt leveres varen innen 5-10 virkedager, dersom det er i Norge. Leveringstiden kan være lengre dersom vi ikke har varen på lager. Adresser i de nordligste fylkene kan ha noe lengre leveringstid.   

Varen kan leveres til ditt arbeidssted eller hjem til deg. Dette velger du selv på Min profil

Levering digitalt produkt


Dersom varen er et digitalt produkt sendes den per e-post til bestiller så snart ordren er behandlet. Dersom du har kjøpt et digitalt abonnement, vil du få tilgang til denne plattformen når ordren er behandlet.  

Fakturering og betaling

Faktura sendes med 15 dagers betalingsfrist fra fakturadato. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura. Vi tar forbehold om prisendringer.  

Vi har flere ulike abonnement. De digitale abonnementene hvor kjøper har tilgang hele året til en plattform blir fakturert i januar hvert år, frem til kjøper eventuelt sier opp sitt abonnement.

Dersom varen ikke blir betalt innen forfall sendes faktura til inkasso.  

Retur

Dersom du kjøper å returnere varen må du betale returporto. Dette må gjøres innen 14 dager etter mottak av varen. Dersom du må returnere varen på grunn av skade, gi tilbakemelding hvorvidt det er ønskelig med ny vare eller ikke. Se angrerettskjema her. (PDF, 11KB)

Angrerett for forbrukere

Dersom du handler som forbruker, og den samlede summen du skal betale inklusive frakt- og tilleggskostnader overstiger NOK 300, gjelder følgende:  

Du har du angrerett i samsvar med angrerettloven. Angrefristen er på 14 dager fra den dag (i) avtalen om tjenesten ble inngått eller (ii) du får varen i fysisk besittelse, jf. angrerettloven § 21. Dersom du ønsker å benytte angreretten, kan du fylle ut angrettskjema   (PDF, 11KB)og returnere det sammen med varen. Evt ta kontakt med oss. Du betaler selv returkostnadene ved benyttelse av angreretten.

Du erkjenner at angreretten går tapt på tjenester etter at tjenesten er levert, dersom levering ar begynt med ditt uttrykkelig forhåndssamtykke, jf. angrerettloven § 22 bokstav c. 

Du erkjenner at angreretten går tapt på digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom levering er begynt med ditt uttrykkelige forhåndsamtykke, jf. angrerettloven § 22 bokstav n.

For øvrig gjelder ufravikelig forbrukerlovgivning.

Lovvalg og tvisteløsning

Disse kjøpsbetingelsene reguleres av norsk lov.

Dersom du ikke er forbruker vil tvister avgjøres av norske domstoler med Oslo tingrett som verneting.

Dersom du er forbruker har du mulighet til å få tvisten forelagt Forbrukertilsynet og deretter Forbrukerklageutvalget (https://www.forbrukerklageutvalget.no). Avgjørelser fra Forbrukerklageutvalget kan bringes inn for tingretten etter nærmere bestemte regler i prosesslovgivningen. Se nærmere om prosessen her: https://www.forbrukerradet.no/klageguide/. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr

Behandling av personopplysninger

Du finner informasjon om hvordan Energi Norge behandler personopplysninger knyttet  til nettbutikken her:Personopplysninger i Energi Norge

Spørsmål

Har du spørsmål vedrørende bestilling, frakt, pris eller lignende, kan du ta kontakt med oss på e-post. Adressen er nettbutikk@energinorge.no. Alle henvendelser blir besvart fortløpende.